Facebook Pixel
SEO

SEO Nedir?

SEO, türk dilinde karşılık olarak “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamını taşır. Yani ücretli olmayan reklamsız organik sonuçlarda listelenmesi için yapılan çalışmaya verilen isimdir. Bu çalışma ile Google ve diğer arama motorlarında konumunuzu yükseltebilir ziyaretçi sayınızı arttırabilirsiniz. 

Bu çalışmalarını yaparken arama motorlarının kural ve kriterlerine hakim olmanız gerekmektedir. Ancak bu şekilde sizleri başarıya taşıyacaktır.

SEO ayrıca Arama Motoru Optimizasyonun İngilizce karşılığı olan ‘’Search Engine Optimization’’ şeklinde de ifade edilir. 

Yani kısaca, SEO, web sitelerinizin en iyi sonuçlara ve performansa ulaşması için yapılan çalışmaların tümüne verilen isimdir.

SEO Nedir

SEO Neden Önemlidir?

Ücretli reklamlar, sosyal medya ve diğer çevrimiçi platformlar web sitelerine trafik kaynağı oluşturabilirken, çevrimiçi trafiğin çoğu arama motorları tarafından yönlendirilmektedir.

Organik arama sonuçları daha fazla dijital kullanıcıyı kapsar, bilgili arama yapanlar için daha güvenilir görünür ve ücretli reklamlardan çok daha fazla tıklama alır. Örneğin, Türkiye aramalarında, insanların yalnızca %15’i ücretli reklamlara tıklıyor.

Kısaca: SEO, mobil ve masaüstü bilgisayarlardan 20 kat daha fazla trafik fırsatına sahiptir.

SEO aynı zamanda doğru bir şekilde kurulduğunda zaman içinde temettü ödemeye (kar payı) devam edebilen tek çevrimiçi pazarlama kanallarından biridir. Doğru anahtar kelimeler için sıralamayı hak edecek sağlam bir içerik hazırlarsanız, trafiğiniz zamanla çığ gibi büyüyebilir, oysa reklamların sitenize trafik çekmesi için sürekli finansmana ihtiyacı vardır.

Arama motorları botları giderek daha akıllı hale geliyor, ancak yine de yardımlarımıza ihtiyaç duyarlar.

Sitenizi optimize etmek, içeriğinizin arama motoru sonuçlarında düzgün bir şekilde dizine eklenmesi ve görüntülenmesi için arama motorlarına daha iyi bilgiler sunmaya yardımcı olacaktır.

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Bir arama motorunu, Google, Yandex, Bing, Yahoo! veya hangi arama motorunu kullanıyorsanız kullanın, web sayfalarına uzun bir bağlantı listesiyle sihirli bir şekilde cevap veren bir web sitesi olarak düşünebilirsiniz. potansiyel olarak sorularınıza cevap alabilirsiniz. Yani arama niyetinize uygun hareket eder.

Ancak, bu büyülü arama motorlarının bağlantı listelerinin arkasında ne olduğunu merak ediyor musunuz?

Arama motorları, kullanıcılarına en kaliteli hizmeti sunmak ister.
Bu, arama motoru sayfalarında yalnızca yüksek kaliteli değil, aynı zamanda arama yapan kişinin aradığı şeyle de alakalı sonuçlar sunmak anlamına gelmektedir.
Bunu yapmak için arama motorları, sitenin neyle ilgili olduğunu daha iyi anlamak için farklı web sitelerini ziyaret eder ve tarar.
Bu, belirli konuları veya anahtar kelimeleri arayanlara daha alakalı sonuçlar sunmalarına yardımcı olur.
Benzer şekilde, arama motorları gezinmenin ve okumanın ne kadar kolay olduğunu belirlemek için siteyi tarayacak ve SERP’lerde daha yüksek sıralamalara sahip kullanıcı dostu siteleri ödüllendirecektir.
SEO, kuruluşların sitelerinin alakalı anahtar kelimeler ve kelime öbekleri için arama motorlarında üst sıralarda yer aldığından emin olmak için geçtiği süreçtir.

Örneğin, köpek kulubesi nasıl yapılır ile ilgili bir makaleniz olduğunu varsayalım.
İçeriğinizi doğru kişilerin önüne çıkarmak için muhtemelen bunu yapardınız.
Bu blog gönderisini, “köpek kulubesi inşa et” ifadesini arayan herkes için en iyi sonuç olarak görünecek şekilde optimize etmeye çalışacaksınız.

SEO’nun işletmeniz için birçok faydası vardır .
SEO’nuzu geliştirerek, arama motorlarında görünürlüğünüzü genişletmek için çalışabilirsiniz. Bu, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanıza ve onlarla etkileşime geçmenize yardımcı olur.
Daha ilgi çekici ve etkili SEO odaklı içerik oluşturup, daha yüksek hedefli organik trafik çekme şansınızı artırabilirsiniz.
Web sitenizi ve içeriğinizi daha fazla görünürlük ve okunabilirlik için ayarlayarak, SEO’nuza anlam kazandırmaya yardımcı olursunuz.
En üstte olabilecekken düşük SERP sıralamalarına razı olmamalısınız.

Arama Motoru Nasıl Çalışır

Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?

Anahtar kelimeler, SEO stratejiniz ve kriterler için olmazsa olmazlardandır. Bu yüzden, analitik ve stratejik bir yaklaşımda bulunmalısınız. Buna başlarken, potansiyel aktif ziyaretçilerinizi düşünün. Nasıl bir arama yapıyor, neleri istiyor? Web sitenizi binlerce farklı terim için optimize edemeyeceksiniz. Bu sebepten dolayı çok net ve açık sorguları tercih etmeli ve neyin bize yararlı olup olmayacağının analizini yaptıktan sonra optimize etmeliyiz.

Unutulmaması gereken 3 önemli unsur: Süreklilik, Rekabet ve Hizmet Kalitesi.

Anahtar kelime araştırma süreci, Anahtar kelime hacmi (AKH), insanların bir şeyler aradığı sıklık (frekans) ile rekabet arasındaki ilişkidir (piyasanın ne kadar rekabetçi olduğu). Anahtar kelime hacmi, anahtar kelimeler arasında en büyük potansiyelin hangisinde olduğunu ve sitenize daha fazla hedefli trafik çekmek için hangisinin daha fazla katkı sağlayacağını bulmanız konusunda yardımcı olur.

Anahtar kelime hacmi araştırması yaparken yaparken bir çoğumuz hedeflediği anahtar kelimeyi aramaz. Asıl amaç  hazırladığımız içerikleri tanımlayan önemli anahtar kelimelere yer vermektir. Bu bizleri arama motorlarında daha görünür kılacak, hedeflenen anahtar kelimelerimize daha çok katkı sağlayacaktır.

Örnek verecek olursak:

Bir araba satışı yapan e-ticaret sitesine sahip olduğumuzu varsayalım;

Örnek 1:  Kullanıcı “Bmw” araması yapıyor.

Bu kelime de en iyi konumda ve sıralamada yer almak isteyebilirsiniz. Bu kullanıcılar tarafından çok aranan aynı zamanda rekabeti yüksek bir anahtar kelimedir. Ayrıca, bu kullanıcıların yeni bir araba satın almak istemediğini, sadece bazı özelliklere veya bilgilere ulaşmak veye resimlere göz atmak için arama yaptığını dikkate alırsak, burada sizin sayfalarınızın bununla pek alakalı olmadığını zaten bu aramanın da bir dönüşüme geçmeyeceğini  tespit etmiş ve anlamış oluruz.

Örnek 2:  Kullanıcı, “Bmw 5.20i 2005 model Siyah” araması yapıyor.

 Bu uzun kuyruklu ve “Bmw” gibi sürekli aranan bir anahtar kelime olmuş olmuyor.. Fakat bu uzun kuyruklu anahtar kelime sizin sitenizle alakalı ve rekabet oranı yüksek olmaya ayrıca dönüşümle sonuçlanması çok yüksek ihtimalli bir anahtar kelimedir. Bu anahtar kelime de, daha kısa süre de daha iyi konumlar da yer alabilir daha üst sıralara kendinizi taşıyabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması sürecin en önemli kriterlerinden biridir. Yapmış olduğunuz her şey dönüşümler veya gelen trafikle ne yapmak istediğinizle alakalıdır. Web sitenize çok trafik mi istersiniz, yoksa daha çok dönüşüm getirecek trafik mi? Bunun kararını sizlerin verip buna göre optimizasyon yapmanız gerekmektedir. Dönüşüm olmayan trafiğin size ne kadar yararı olur bunuda unutmamanızı öneririm. 🙂 

SEO İçin Neden Önemli

İç ve Dış Optimizasyon Nedir?

Online kullanıcılar her gün çeşitli arama motorlarını kullanarak çevrimiçi bilgi aramaktadırlar. Search (arama)  alanına bir soru sorurlar ve soruyla ilgili cevaplar alırlar. Arama motorları genellikle bir sayfadaki ilk 10 sayfayı sıralar. Siteniz ne kadar yüksek sıralanırsa veya konumlanırsa, o kadar fazla potansiyel müşteri oluşturabilirsiniz.

Web sitesi sahipleri, sitelerinin arama motorlarına göre sıralamasını iyileştirmek için günlük optimizasyon veya güncelleme işleri yaparlar. Arama motorlarının siteleri sıralamak için kullandıkları algoritmalar gizli bir formül olsa da site sahiplerinin site sıralamalarını iyileştirmek için bildiklerini yapabilecekleri bir çok kural ve kriter vardır.

Bir dizi faktör, sitenizin daha yüksek bir sıralama elde etmek için ne kadar iyi optimize edilebileceğini belirler. Faktörler iç ve dış olarak sınıflandırılmıştır. Artık faktörlerin nasıl çalıştığını anlayan ve bu nedenle sitenizi arama motorlarında tanıtmaya yardımcı olabilecek SEO uzmanları vardır. 

Dış Optimizasyon Nedir?

Dış optimizasyon, web sitenizin arama motorlarında itibarını artırmak için yaptığınız faaliyetleri içermektedir.

İçerik Oluşturma

Web sayfanızın içeriği kullanıcaların aradığı şey değilse siteniz iyi performans göstermeyecektir. İnsanlar bilgi almak için dijital platformlara yöneldi. İyi içerik , iyi bilgi arayanların dijital ihtiyaçlarına hizmet eder . Sitenize trafik oluşturmak önemlidir. İçerik kötü oluşturulmuşsa bu mümkün değildir. Kullanıcın arama niyetine uygun, açıklayıcı ve öğretici içerikler üretmeniz gerekmektedir. İçerikleriniz kullanıcıyı yormamalı ve verilmesi gereken fazla uzatılmadın net bir şekilde verilmeli ve bu anlatıma görselleride dahil ederek kullanıcın hafızasına daha kolay kazınmasına yardımcı olunmalıdır. 

Gelen Bağlantılar

Web sitenizi ziyaret eden  kişi sayısı, sitenizin arama motorlarında nasıl sıralandığını da belirleyebilir. Linklerin niceliği kadar kalitesi de çok önemlidir. Yalnızca ana sayfaya değil, sitenizin iç sayfalarına bağlanabilecekleri konusunda derin olmaları gerekmektedir.

İç Optimizasyon Nedir?

Aslında işin çoğu kısmını burada yapmaktayız. Burada yaptığınız şey, sitenize yalnızca arama motorlarında daha iyi bir sıralama kazandırmakla kalmayacak, aynı zamanda site ziyaretçilerinin ilgisini de çekecektir. Dahili site optimizasyonu şunları içerir

Başlık Etiketi

Web sayfalarınızdaki başlık etiketleri, site konumunuzu etkileyebilecek en önemli faktörlerden bazılarıdır. Başlık etiketi ile, optimize ettiğiniz anahtar kelimelerden oluşan bir web sitesi adına ve bir slogana sahip olmayı kastediyorum. Sitenizdeki her sayfanın farklı bir başlık etiketi olmalıdır. Başlıklar, yalnızca web içeriğinizle alakalı anahtar kelimelere sahip olmalıdır. Anahtar kelimeleri zayıflatacağı için başlığın çok uzun olmamasına dikkat etmeniz gerekmektedir.

URL

Bir arama motoru sitenizi çeşitli şekillerde inceler ve tarar. HTML dosyalarınızın dosya adlarına ve ayrıca URL’nizi oluşturan sözcüklere bakma yeteneğine sahiptirler. HTML dosyalarının, optimizasyonda kullanılan anahtar sözcükleri içeren açıklayıcı adlarla adlandırılması önerilir. URL’niz arama motoru sıralamasında iyi performans göstermiyorsa, değiştirmenize izin verilmektedir.

Dahili Bağlantı

Web siteniz çok fazla içerik içeriyorsa, içeriği sayfalarınıza bağlamak büyük bir destekçi olabilir. Dahili linkler neredeyse harici linkler kadar etkilidir ve uygulanması çok kolaydır. Bazı site optimize ediciler bunu küçümser, ancak gerçekten önemlidir.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) zaman alır, ancak dikkatli bir şekilde yapılırsa sitenize benzer sitelere kıyasla daha yüksek bir sıralama verebilir. Günümüzde pazarlama, dijital platformlar kullanılarak yapılmaktadır. Siteniz ne kadar yüksek sıralanırsa, o kadar fazla potansiyel müşteri elde edersiniz ve bu da yeni iş fırsatlarına yol açar.

Sonuç

SEO tek seferlik  ‘uygula ve bırak’ tarzı bir iş değildir. Ziyaretçilerinize sürekli olarak güncel ve kaliteli bir içerik sağlamanız gerekmektedir. Sonuçlarınızı etkileyebilecek bir çok faktör vardır. Bu faktörler sürekli olarak arama motorları tarafından güncellenmektedir.

Sizlerinde web sayfalarınızı sürekli olarak bu kural ve kriterlere göre optimize etmeniz gerekmektedir.

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. Seo hakkında çok bilgilendirici bir yazı olmuş hocam emeğinize sağlık bilgilendirme için teşekkür ederim umarım SEO hakkında daha fazla bilgi verirsiniz

  2. Pek çok içeriğe kıyasla çok detaylı bir yazı olmuş. Sektörün bu konuda daha fazla bilgilenmeye ihtiyacı var. Elinize sağlık.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu