Facebook Pixel
SEO

Meta Açıklama Nedir? (Meta Description)

Kurulan web siteleri, kullanıcılar tarafından etkin ve aktif bir şekilde kullanılmak ister. Kullanıcılar, web sitelerinin içeriklerini geliştirerek, bir temaya oturtarak ve değiştirerek site içi trafiği aktif tutarlar. Fakat bir web sitesinin trafiğini, akışını, tıklanmalarını, arama motorlarında görünmesini ve ilgili konularda ön plana çıkmasını etkileyen başka faktörler de bulunur. Meta açıklaması da bu faktörlerden biridir. Peki, meta açıklaması nedir? Meta açıklaması nasıl yazılır?

Site içi konularını etkin kullanmak önemlidir ama bu konuları ön plana atacak materyalleri kullanmak, web sitesini rakip web sitelere kıyasla bir adım öne atacaktır. Tam bu noktada devreye meta açıklamaları girer. Meta açıklamalarını doğru bir şekilde kullanmak hem kullanıcı deneyimini iyileştirir hem de sayfanızın sıralamasını yükseltir.

Meta Açıklaması Nedir?

Meta açıklaması, web sitenizin bir gönderisi ya da sayfası için ayarlayabileceğiniz bir HTML etiketidir. Sayfanızın ne hakkında olduğunu ve sayfanızı ziyaret edecek kullanıcıların sayfanızda nelerle karşılaşacağını meta açıklamasına yazabilirsiniz.

Google ve benzeri arama motorları, arama sonuçlarında genellikle bir sayfanın başlığının altında meta başlık etiketiyle ayarlanan meta açıklamasını görüntüler. Böylece meta açıklaması, arama motoru sonuçlarındaki meta etiketi sayesinde kullanıcılara aradıkları bilgiyi sayfanızın sunacağına dair ikna etme fırsatı sunar.

Meta Açıklaması Neden Önemlidir?

Eğer SEO ile ilgilenen biriyseniz meta açıklama etiketleri, işiniz üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Çünkü meta açıklaması organik reklam metni görevi görür. Bu nedenle de meta açıklamasının tek merkezi değeri vardır.

Daha açık anlatmam gerekirse bunun anlamı, arama motorlarında bir anahtar kelime aratıldığında Google ve diğer arama motorları genellikle meta açıklamayı sayfanın bir özeti olarak gösterir. Bu da meta açıklamayı en az bir reklam metni kadar önemli kılar.

Etkileyici bir meta açıklama, organik arama sonuçları üzerinde tıklanma oranını arttırma gücüne sahiptir. Yani bu da arama sonuçlarında sayfanızı gören daha fazla kişinin gerçekten tıklayarak sitenize geleceği anlamına gelir. Böylece sıralamanız aynı kalsa bile siteniz için daha fazla trafik elde etmenize yardımcı olur.

Meta Açıklaması Ne İşe Yarar?

Bir sayfanın meta açıklaması kullanmasının temel amacı, SERP’lerden ve sosyal medyadan gelen kullanıcıların sayfanın bağlantısına tıklamasını sağlamaktır. Özünde meta açıklaması, kullanıcıları sayfanıza çeker ve trafik oluşmasını sağlar.

Bu anlamda meta açıklamasını, sayfa içeriğinin bir ön izlemesini sunmaya yarayan ve sayfanız için “mini bir reklam” olan bir metrik olarak düşünebilirsiniz. Bir Google aramasında çok fazla sayıda sonuç çıktığı için, meta açıklama sayfanızın neler sunduğunu kısaca anlatmak için küçük ama değerli bir alandır. Başka bir deyişle, eğer meta açıklaması doğru yapılırsa sayfanızın ve içeriklerinizin öne çıkmasını sağlar.

Meta Açıklama Ne İşe Yarar

Meta Açıklaması SEO için Niçin Önemlidir?

Meta açıklaması ya da meta açıklama etiketi, kullanıcılar ile arama motorlarına sayfanızın içeriğini açıklayan ve özetleyen bir HTML ögesidir. SEO sıralamaları için şu an meta verileri eskisi kadar önemli olmasa da meta açıklaması site için SEO’da hala önemli bir yere sahiptir.

Günümüzde SERP’ler sıklıkla zengin snippet’ler aracılığı ile geliştirilseler de potansiyel kullanıcıların ilk bakışı için meta açıklamalar oldukça önemlidir. Web aramasına bir anahtar kelime girerken kullanıcıların sayfa başlığının ve hedef URL’nin yanında gördüğü ilk şey meta açıklamasıdır. Bu nedenle de iyi bir ilk izlenim elde etmek için meta analizleri keyfi ve düşüncesizce oluşturmamış olmanız gerekir.

İyi yazılmış, ilgi çekici ya da çarpıcı bir site açıklaması, sayfanız Google’ın arama sonuçlarında ilk sıralarda yer alamasa bile göze çarpabilir. Böylece bir kullanıcıyı sayfanıza tıklamak için motive edebilir.

Ayrıca meta açıklaması, bir web sayfasının organik arama sonuçları için sunabileceği ilk ögedir. Bu nedenle CTR (tıklama oranı) ve trafik üzerinde meta açıklamasının belirleyici bir etkisi olabilir. Nitekim CTR, Google tarafından bir web sayfasının SERP ile alaka düzeyini değerlendirmek için açıkça kullanıldığı için meta açıklaması dolaylı bir sıralama faktörü olarak kabul edilebilir. Böylece meta açıklaması SEO üzerinde oldukça etkilidir.

Neden Meta Açıklaması Kullanmanız Gerekir?

Meta açıklaması kullanmanın amacı oldukça basittir. Google’da bir arama terimi ya da anahtar kelime ile arama yapan birinin bağlantınıza tıklamasını sağlamanız gerekir. Başka bir deyişle, arama motorları ve kullanıcılar tarafından tıklanma alabilmek için meta açıklamalardan yararlanmanız gerekir.

Arama motorları, meta açıklamalarının doğrudan bir şekilde SEO’ya faydası olmadığını ve meta açıklamalarını sıralama algoritmalarında kullanmadıklarını söylerler. Ancak meta açıklamalarının dolaylı bir faydası mevcuttur. Google, iyi bir sonuca sahip olup olmadığınızı anlamanın bir yolu olarak CTR (tıklama oranı) kullanır.

Sayfanıza daha fazla kişi tıklarsa, Google sizi iyi bir sonuca sahip olarak görür ve konumunuza bağlı olarak sizi sıralamada daha yukarılara taşır. Bu nedenle meta açıklaması kullanmak ve onu optimize etmek, içeriğinizi optimize etmek kadar önemlidir. Ne yazık ki Google yazılan her meta açıklamasını göstermeyi garanti etmez. Fakat siz yine de her gönderinize ya da sayfanıza meta açıklaması eklemeye devam etmelisiniz.

Meta Açıklamasının Faydaları

İnsanlar arama motorlarında, ilgilendikleri konu ile ilgili önlerine çıkan siteleri Google üzerinden seçmek isterler. Bu sebeple web sitelerini, diğer sitelerden bir adım öne çıkartan, arama motorlarında çıkan kısa açıklamalardır. Meta açıklamaları, web sitenizin kısa bir özetini yapan HTML temelli kodlardır. Bu kodların başlıca faydaları ise şunlardır:

  • SERP’lerde bir web sayfasının kısa ve öz anlatımı olduğu için sayfaların tıklanma oranını arttırır ve böylece görünürlük elde edersiniz.
  • Zamanla artan tıklama oranı nedeniyle web sayfanızın daha yüksek bir sıralamaya sahip olmasına yardımcı olur.
  • Anahtar kelimeler içeren bir meta açıklama kullanmak, sıralamanızı arttırmanızı sağlar.
  • SERP’lerde bir web sayfasının görünümünün kullanıcı dostu olması nedeniyle, kullanıcı deneyimini iyileştirir.
  • Kullanıcıların arama sonuçlarından aradıklarına en uygun web sayfasını hızlı bir şekilde seçmelerine yardımcı olur.
  • Artan ziyaretçiler sayesinde web sitenizdeki olası satış sayınız da artar.

Dolayısıyla, meta açıklaması kullanmanın web sayfalarınız için ne kadar önemli olduğu oldukça açık ve nettir.

İyi Bir Meta Açıklaması Yazmak için İpuçları

Meta açıklamalar, kullanıcıları SERP’e dahil etmenin ve organik trafiğinizi daha iyi bir hale getirmenin en harika yollarından biridir. Peki tıklamalarınızı arttıran ve sıralamanızı iyileştiren iyi bir meta açıklamasını nasıl yazarsınız? Daha iyi meta açıklamalar oluşturmanıza yardımcı olacak birbirinden iyi sekiz ipucunu sizin için derledim.

Meta Açıklamalarınıza CTA (harekete geçirme çağrısı) Ekleyin

Web sitenizde bir meta açıklaması için CTA kullanmak, insanları web sitenize tıklamaya ikna etmenin harika bir yoludur. CTA’ler, okuyuculara sayfanın neler sunduğunu ve tıkladıklarında sayfadan neler bekleyebileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Ek olarak CTA’ler, kullanıcılara sitenize tıklamaları ve siteniz ile etkileşim kurmaları için teşvik edebilir.

CTA’ler, bir ürünü satmak, bir e-posta kaydı sunmak ya da okuyucuları sosyal medya sayfalarınıza yönlendirmek için kullanılabilir. Ayrıca, “Daha Fazla Bilgi Edinin”, “Buraya Tıklayın”, “Yazının Devamını Görün” ya da “Şimdi Alışveriş Yapın” gibi ifadelerle CTA’leri daha efektif kullanabilirsiniz.

Meta Açıklamanızın Değerine Odaklanın

Sitenizin ya da sayfalarınızın meta açıklamasına sunduğunuz değeri tanımlayan kelimeler eklemek, insanları sayfanıza tıklamaya ikna etmenin en iyi yollarından biridir. Bir kullanıcı, meta açıklamanızı okuduğunda, sayfanızın neyi vaat ettiğini ve zaman ayırmaya değer olup olmadığını anlayabilmelidir.

Kullanıcıların içeriğiniz ile etkileşime geçebilmesi için meta açıklamanıza “öğren”, “gör” ya da “izle” gibi kelimeler ekleyin. Ayrıca “en iyi”, “ele almak”, “yeni”, “trend” ya da “popüler” gibi gündemi ilgilendiren kelimeler kullanmak da meta açıklamalarınızı daha çekici bir hale getirebilir.

Meta Açıklamanız için A/B Testi Yapın

Bir meta açıklaması, çeşitli anahtar kelimeler, kelime öbekleri ya da CTA’ler ile ilgili denemeler yapmak için harika bir yerdir. Meta açıklaması yapmak, sitenizin tasarımında kalıcı ya da esaslı bir değişim yapmadan sitenizde neyin daha fazla etkileşim sağladığını belirlemenize yardımcı olur.

Her sayfa için iki meta açıklaması hazırlayarak meta açıklamalarınıza A/B testi uygulayabilirsiniz. Bir meta açıklaması, bir anahtar kelimenin, kelime öbeğinin ya da CTA’in bir varyasyonundan yararlanabilir. İkinci meta açıklaması ise mevcut metanız olabilir ya da farklı bir terime odaklanabilir.

Her iki metayı da birkaç hafta çalıştırın. Ardından, hangi meta açıklamasının daha fazla tıklanma aldığını görmek için Google Analytics’i kontrol edin. Daha sonra, bu bilgiler ışığında yeni meta açıklamaları oluşturun. Eğer iki meta açıklamasının da tıklanma sayıları yakınsa, hemen çıkma oranı, sayfada geçirilen süre ya da dönüşümler gibi diğer metrikleri kontrol etmeyi ihmal etmeyin. Çünkü meta açıklamaların etkileyebileceği tek şey trafik değildir.

Meta Açıklama Değerine Odaklanın

Karakter Uzunluğu için Deney Yapın

Meta açıklamaların belli bir uzunluğu geçmemesi gerekir. Bu uzunluğu aşmak, metanızın arama sonuçlarında kesilmesine neden olur, bu da kullanıcıların kesme işleminden sonra herhangi bir içerik göremeyeceği anlamına gelir. Uzunluk sınırını aşmasanız bile, her sayfanız için neyin en iyi sonucu verdiğini görebilmek adına meta açıklamalarınız hakkında denemeler yapabilirsiniz.

Örnek vermek gerekirse; ayrıntılı hazırlanan kılavuzlar, kullanıcılar daha fazla bilgi edinmek istediklerinde, kısaltılmış sonuçlar ile daha fazla tıklanma alabilir. Böylece daha kısa olan meta açıklamaların ana sayfanızda en iyi sonucu verdiğini, blogların ise daha çok kelime sayısıyla daha iyi performans gösterdiğini görebilirsiniz. Ayrıca önerilen ürünler sayfanız için de daha çok kelime sayısına sahip meta açıklamaları hazırlayabilirsiniz. Sonuç olarak, meta açıklamalarınızı hazırlarken önemli olan sıralamanızı olumsuz etkileyebileceği için önerilen karakter uzunluğunu aşmamaya çalışmaktır.

Meta Açıklamanızı Eşsiz ve İlginç Bir Hale Getirin

Meta açıklamalar bir sayfada hangi içeriğin bulunduğuna dair genel bir bakış sağladığından ötürü okuyucuların dikkatini çekmek için oldukça önemlidir. Kullanıcıların dikkatini çekmek için click-bait (tıklama tuzağı ya da tık tuzağı) başlık kullanmak ya da kullanıcıların yanıtlamasını istediğiniz bir soru sormak gibi farklı yaklaşımlar deneyebilirsiniz.

“Şok edici”, “komik” ya da “hayatı değiştiren” gibi kullanıcıların dikkatini çekecek göz alıcı kelimeler ya da ifadeler kullanmayı da deneyebilirsiniz. Bunu yaparken aşırı vaatte bulunmamaya ve içeriğinizi eksik teslim etmemeye dikkat edin. Meta açıklaması sayesinde kullanıcıların sayfanızda ne bulabileceğini söyleyebilirsiniz, ancak bunu gereksiz ayrıntılar eklemeden yapmalısınız. Ayrıca SERP’lerde üst sıralarda yer almak istiyorsanız meta açıklamanızı bu şekilde düzenlemeniz oldukça önemlidir. En önemlisi de meta açıklamanızın sayfanızın içeriği ile eşleştiğinden emin olmanız gerekir.

Meta Açıklamanıza Anahtar Kelimeleri Dahil Edin

Anahtar kelimeleri meta açıklamalarınıza dahil etmeniz iki sebepten ötürü oldukça önemlidir. Bu sebeplerden ilki, arama motorlarının sayfanızı anlamasına ve içeriğinizi daha iyi sıralamasına yardımcı olmasıdır. İkincisi ise, sayfanızın kullanıcılara ilgilendikleri konuyu kapsadığına dair güvence vermesidir.

İçeriğinize uygun en iyi anahtar kelimeleri bulmak için ücretli ve ücretsiz anahtar kelime araçlarından yararlanabilirsiniz. Ardından da sıralamanızı iyileştirmek adına bu anahtar kelimeleri meta açıklamalarınıza eklemeniz gerekir. Anahtar kelimeleri kullanırken dikkat etmeniz gereken nokta ise sayfanızın tüm alakalı aramalarda görünmesini sağlamak için her sayfanın meta açıklamasında farklı anahtar kelime kullanmanız gerektiğidir.

Google’ın sıralamalarında anahtar kelime meta etiketlerini doğrudan kullanmadığını unutmamak gerekir. Fakat bu durum, kullanıcılar için meta açıklamalarının değerli olmadıkları anlamına gelmez. Ayrıca meta açıklamalarınızda anahtar kelimeleri fazla kullanmaktan kaçının çünkü bir ama motoru cezası alma riskiyle karşı karşıya kalabilirsiniz. Son olarak, her meta açıklaması, kelime öbeği başına bir ya da iki anahtar kelime içermeli ve bu anahtar kelimeler sayfa ile ilgili olmalıdır.

Yapılandırılmış Verileri Uygulayın

Yapılandırılmış veri meta etiketleri, arama motorları ve sosyal medya platformları için ek bağlam sağlamak üzerine web sitenize ekleyebildiğiniz HTML etiketleridir. Pazarlamacılar tarafından en yaygın kullanılan yapılandırılmış veri meta etiket türleri şunlardır:

  • İşletme adı
  • Adres
  • Telefon numarası
  • E-posta adresi
  • Fiyat bilgisi
  • Ürün açıklaması
  • Bir resim URL’si
  • Twitter adresi

Ek olarak yapılandırılmış verileri uygulamaya başlamanın pek çok yolu mevcuttur. Görmüş olabileceğiniz en popüler yollardan biri, web sitelerinin meta açıklamalarında incelemeler kullanıldığı zamandır. Bu, kullanıcılara sitenizde değerli bir şey bulabileceklerine dair bir sinyal gönderir.

Ayrıca yapılandırılmış veriler, arama sonuçlarında daha da üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacak daha güçlü meta açıklamalar oluşturabilmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra zaman zaman, Google snippet’lerini yakalamanıza da yardımcı olabilirler.

Meta Açıklamaları Kopyalamayın

Sayfanızın sıralaması için bir meta açıklama çok önemlidir, bu nedenle her sayfanız için benzersiz bir meta açıklaması yazdığınızdan emin olmanız gerekir. Benzersiz meta açıklamaları, arama motorlarının bir sayfada hangi içeriğin olduğunu ve diğer sayfalarla nasıl karşılaştırıldığını anlama olasılığını arttırır.

Örnek vermek gerekirse, bir kullanıcı web sitenizin her sayfasında tekrarlanan meta açıklamaları görürse, hangi sayfanızda ne tür içerik olduğunu ayırt etmesi zorlaşır. Bu durum özellikle benzer içeriğe sahip birden çok sayfaya sahip olan e-ticaret siteleri için oldukça önemlidir. Sitenizdeki ürünler benzer olsa bile meta açıklamalarınız benzersiz olmalıdır.

Tekrarlanan meta açıklamaları, tarayıcıların sitenizi taramasını zorlaştırdığı için web siteniz üzerinde olumsuz birtakım etkileri olabilir. Ayrıca tarayıcılar hangi sayfanın orijinal olduğunu ayırt edemeyeceği için, dizine ekleme cezaları ile de karşı karşıya kalabilirsiniz.

Çok Sayıda Sayfa İçin Meta Açıklamalara İhtiyacınız Varsa Ne Yapmalısınız?

Eğer her sayfa için bir meta açıklaması oluşturmaya vaktiniz yoksa, içeriğinize öncelik vermeniz gerekir. Bu da en azından ana sayfanız ya da popüler sayfalarınız gibi önem arz eden URL’ler için bir meta açıklaması oluşturmanız gerektiği anlamına gelir.

Google arama konsolundan (GSC) yardım alarak, sitenizdeki hangi sayfaların en üst sıralarda yer aldığını kontrol edebilmeniz mümkündür. Böylece, hangi sayfalarınız için meta açıklaması kullanmanız gerektiğine Google arama konsolu sayesinde karar verebilirsiniz. Tüm bunlara ek olarak, SEO Yoast eklentisinde bulunan değişkenler sayesinde meta açıklamalarınızı optimize etmek de mümkündür. Bu sayede yinelenen meta açıklamaları hakkında endişelenmenize gerek kalmadan bu süreci oldukça hızlandırabilirsiniz.

Meta Açıklaması Ne Kadar Uzun Olmalıdır?

Bir meta açıklamasının kesin olarak olması gereken bir uzunluk ölçüsü yoktur. Google, meta açıklama uzunluklarını piksellere göre temel aldığı için önceden masaüstünde sınır 158 karakter 920 piksel ve mobilde de 120 karakter 680 pikseldi. Ancak kısa zaman önce Google, meta açıklamalar için standart olan uzunluğu genişletti.

Elbette ki, her karakter piksel genişliğine göre değişir. Bu nedenle de kullanılan karakter sayısının, piksel genişliğinin olduğu yerde mutlak olmadığını unutmamakta fayda var. Eskiden meta açıklaması için 160 karakter ya da daha azı önerilirken, 2017 itibariyle Google, SERP’te 275 karaktere kadar gösterme kararı aldı. Bu nedenle meta açıklama etiketlerinizi en fazla 275 karakter uzunluğuna sahip olacak şekilde optimize etmeniz sizin için en iyisi olacaktır.

HTML için Meta Açıklaması Yazarken Nelerden Kaçınmalısınız?

En yaygın SEO teknik sorunlarından biri de HTML için meta açıklaması yazarken insanların nelerden kaçınması gerektiğini bilmemesidir. Kaçınmanız gereken başlıca HTML meta açıklama hataları şunlardır:

  • Meta açıklamanızı anahtar kelimelerle doldurmayın – Anahtar kelimelerinizi çok fazla tekrarlamak yanlış bir meta açıklaması kullanımına örnek olup SEO için de hiç fonksiyonel değildir.
  • Sayfanızdan daha büyük bir içeriği kopyalayıp yapıştırmayın ya da meta açıklaması olarak yayınlamayın – Kullanıcılarınıza ve arama motorlarına sayfanızın mini bir reklamı olarak hizmet veren meta açıklamalarını benzersiz bir şekilde yazmak için zaman ayırmanız gerekir. Çünkü özensiz yazılan ve bir yerden kopyalanıp yapıştırılan meta açıklamaları, sitenizin reklamını kötü bir şekilde yapacağı için arama motorlarındaki sıralamanız bir hayli düşer.
  • Aynı meta açıklamayı birden fazla sayfada ya da gönderide kullanmayın – Aynı açıklamayı tekrar tekrar kullanmak, arama motorlarının botlarını karıştırır ve böylece etkisini azaltır. Bu durum başlık etiketleriniz ve genel sayfa içeriğiniz için de geçerlidir. Yinelenen içeriği kontrol etmek için site denetim araçlarından yardım alabilirsiniz.

Meta açıklamanızı yazarken sayılan tüm bu durumlardan kaçınmak, etkili bir meta açıklaması oluşturmanız için size yardımcı olur.

SEO için Meta Açıklaması Nasıl Yazılır?

Buraya kadar anlattıklarım ışığında bir meta açıklamasının ne olduğunu ve siteniz için neden önemli olduğunu öğrendiğinize göre, artık meta açıklamasının nasıl yazılacağına geçebiliriz. İyi yazılan bir meta açıklaması, kullanıcı deneyimine öncelik verir ve aşağıda bulunan şu üç özelliğe sahiptir:

  • Kullanıcı sorularını yanıtlar – “Sayfa ne hakkında?” ve “Neden bu sayfa aramam için en iyi seçenek?” gibi sorulara yanıt vererek tıklanma oranını arttırır.
  • Sayfanın sıralamayı amaçladığı birincil anahtar kelimeyi içerir – Hedef anahtar kelimeyi meta açıklamasına dahil etmek, sayfanızı optimize etmek için en iyi fırsattır.
  • Fayda odaklı içerik kullanır – Okuyuculara, içeriğinize ya da sayfanıza tıklayarak ne elde edebileceklerini söylemelisiniz.

İyi bir meta açıklaması yazmak ve organik aramalardaki tıklanma oranınızı arttırmak için izleyebileceğiniz başka yollar da vardır:

  • En önemli bilgileri ilk sıraya koymak – Her meta açıklamasının, sayfanızın konusunu ve değerini hızlı bir şekilde iletmesi gerekir. Web sayfası belirli bir ürün, marka ya da konu içinse bu terimleri ve ilgili anahtar kelimeleri en başa koymalısınız.
  • Meta açıklamasını sohbete dayalı hale getirmek – Arama motorları ya da algoritmalar için değil insanlar için yazmanız gerekir. Doğal bir dil kullanmak, insanlarla daha iyi iletişim kurmanızı sağlar.
  • Tüm içeriği kullanıcı faydası açısından konumlandırmak SEO için en önemli kavramlardan biri de budur. Böylece kullanıcı deneyimini arttırabilirsiniz.
  • Meta açıklamasını iki ya da üç kere düzenlemek – Bir meta açıklamasını birkaç kez düzenlemek, meta açıklaması için ayrılan alana daha fazla avantaj, ayrıntı ve değer sığdırmanın daha iyi yolları olduğunu görmenize yarar. Geri dönüp meta açıklamalarınızı sık sık güncellemekten korkmayın. Ancak, güncellenen meta açıklamalarının sonuçlar sayfasında hemen değişmediğini unutmamanız gerekir. Çünkü botların değişiklikleri almak için sayfanızı en baştan taraması gerekir.

Sonuç

Meta açıklamalar, site içi SEO’nuzun en önemli parçalarından biridir. Her sayfa için meta açıklamaların ilgi çekici, açıklayıcı ve benzersiz olması gerekir. Meta açıklamalarınız isterseniz kısa, isterseniz de uzun olabilir, bu tamamen size kalmış.

Ek olarak meta açıklamaları, arama motorlarının ve kullanıcıların sayfanızın ne hakkında olduğunu daha iyi anlamalarına yardımcı olarak SERP’te daha da üst sıralarda yer almanıza yardımcı olabilirler. Blog gönderileriniz ve ürün sayfalarınız da dahil olmak üzere mutlaka sitenizin her sayfasına meta açıklamalar eklemeyi unutmayın.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu