Facebook Pixel
Dijital Pazarlama

Facebook Pixel Ne İşe Yarar?

İşletmeniz ya da markanız için bir web sitesi oluşturduğunuzda pek çok farklı durumla ilgilenmeniz gerekir. Çünkü web sitenizin belirli bir başarı kazanabilmesi düzenli ve sistemli bir çalışma gerektirir. Ek olarak yalnız bir web sitesi ile de hareket etmezsiniz. Bunun yanı sıra sosyal medya platformlarındaki hesaplarınızla da başarınızı destekleyecek uygulamalar yapmanız gerekir. Bu konuda atacağınız ilk adım genellikle bir Facebook Business hesabı açmak olacaktır. Business kelimesinin Türkçedeki karşılığı “İşletme”dir. Yani bir işletme hesabı açarak sosyal medya platformlarındaki stratejilerinizi harekete geçirebilirsiniz. Buna ilaveten, böyle bir hesabınızın olması pek çok farklı araca da erişebilmenizi sağlar. Farklı araçlar farklı işlevler sergileyerek sizlere dijital medya üzerindeki başarıyı kazandırabilir. Facebook Pixel adı verilen araç da bunlardan yalnızca bir tanesidir.

Eğer bir Facebook Business hesabı açtıysanız Facebook Pixel’i kullanmaya hazırsınızdır. Bu araç sizlere çeşitli alanlarda farklı kolaylıklar sağlayacak, böylece sizlere başarılı stratejiler edindirecektir. Tam da bu noktada Facebook Pixel hakkında daha detaylı bilgi edinmeniz gerekir. Sizlere hazırladığımız detaylı kılavuz Facebook Pixel’i tanımanızı, işlevlerini öğrenmenizi ve onu nasıl kurabileceğinizi öğretecektir.

Facebook Pixel Nedir?

Bildiğiniz üzere yakın geçmişte Facebook ve Instagram, aynı şirketin altında bir araya geldi. Mark Zuckerberg’in Instagram’ı satın almasıyla gerçekleşen bu birliktelik sayesinde artık her iki platformdaki faaliyetlerinizi tek bir çatıdan düzenleyebiliyorsunuz. Bu da demek oluyor ki Facebook Pixel sizlere Instagram faaliyetleriniz için de yardımcı olabilecek bir araçtır.

Şimdi sırada Facebook Pixel’in ne olduğunu öğrenmek var. Bunu basitçe şu şekilde açıklayabiliriz; Facebook ve Instagram üzerinde yayınladığınız reklamlardan maksimum verim alabilmenizi sağlayacak uygulamalar bu araç sayesinde gerçekleştirilir. Yani, bu uygulamalardan herhangi birine reklam verdiyseniz ve ziyaretçileriniz bu reklamlardan bir tanesi ile etkileşim kurduysa, Facebook Pixel anında devreye girer. Ardından sizlere daha başarılı reklamlar elde edebilmenizi sağlayacak veriler oluşturur, ölçümler yapar ve hedeflemelerinizi detaylandırır.

Facebook yazılımcıları tarafından geliştirilmiş bu araç aynı zamanda bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod parçası web sitenizdeki kullanıcıların demografisi hakkında bilgi edinmenizi de sağlar. JavaScript kodundan yararlanabilmeniz için sitenizin kodunun <head> ile </head> kodları arasına ekleme yapmanız gerekir. Ardından aracın sunduğu işlemlerden yararlanabilirsiniz.

Facebook Pixel Ne İçin Kullanılır?

Facebook Pixel’in asıl kullanım amacı daha önce de belirttiğimiz gibi yayınlayacağınız reklamlardan maksimum seviyede verim alabilmektir. Pixel adlı araç bunu gerçekleştirebilmek için reklamlarınızı kimlerin gördüğünü, görenlerden kimlerin reklama tıkladığını ve reklamın kimler tarafından ne kadar süre izlendiğini analiz eder. Bu analizler sayesinde hedef kitlenizi doğru bir şekilde oluşturabilmenizi sağlar. Yani sayfanızdan alışveriş yapma olasılığı olan, ürünlerinizle ilgilenen kişilere reklam sunabilmenizi sağlar. Buna ek olarak diğer işlevlerini şu şekilde sunabiliriz:

  • Detaylı analizler sayesinde kitlenizin demografik yapısını ortaya çıkarır.
  • Sitenizin hangi kısımlarının daha çok ilgi gördüğünü gösterir.
  • Hangi reklamların ne kadar başarılı olduğunu verilerle açıklar.
  • Detaylı özel dönüşümler sayesinde kar elde etme olasılığınızı arttırır.
  • Elde ettiği verileri rapor haline getirdikten sonra size detaylı ve kapsamlı bilgiler sunar.

Eğer siz de bu işlevlere ihtiyaç duyuyorsanız Facebook Pixel’i kullanmayı tercih edebilirsiniz. Unutmayın, bu aracı kullanabilmek için Facebook Business hesabına sahip olmanız gerekir. Şimdi dilerseniz Facebook Pixel’in tam olarak ne işe yaradığı konusunu biraz detaylandıralım.

Facebook Pixel Ne İçin Kullanılır

Reklamlarınızın Detaylı Analizleri

Eğer Facebook Pixel kullanıyorsanız, bu aracın sunduğu verilerin tamamına bütün cihazlarınızdan ulaşabilirsiniz. Yani hem cep telefonları hem de masa üstü cihazlar Facebook Pixel’e uyumludur. Böylece reklamlarınızın analizlerine her an her yerde ulaşabilir olursunuz. İşletmeleriniz için strateji oluşturmanızı sağlayacak araçlar seçerken farklı cihazlara uyumlu olmaları önemsemeniz gereken bir kriter olabilir. Çünkü böylece tüm detaylara hâkim olabilirsiniz.

Facebook Pixel sayesinde gerçekleştirilen reklam ölçümleri sizlere hedef kitlenizin etkileşimleri hakkında bilgiler sunar. Bu bilgileri edinebilmek için şu adımları takip etmeniz gerekir.

  • Facebook Business Manager hesabınız aracılığı ile bir Pixel hesabı açmanız gerekir.
  • Ardından Pixel hesabınıza sitenizin ödeme sayfasını, kayıt sonuç sayfasını ve ödeme adımlarını eklemeniz gerekir.
  • Daha sonrasında reklamlarınızın yayınladığı zaman dilimi içerisinde elde edilen verilere detaylı bir şekilde erişebilirsiniz.

Eriştiğiniz bu veriler ardından hedef kitlenizi değerlendirebilir ve reklamlarınızı çok daha iyi bir şekilde optimize edebilirsiniz.

Detaylı Özel Dönüşümler

Facebook Pixel’in topladığı veriler ile yaptığı analizler sizlere hedef kitlenizi dönüştürebilme imkânı sunacaktır. Bu dönüşüm sizlerin ürün ya da hizmet satışlarınızı arttırır. Çünkü satış stratejilerindeki en önemli nokta başarılı reklamlar yapmak ve bu reklamları doğru kişilere ulaştırmaktır.

Facebook Pixel, hedef kitlenizin detaylı ve özel bir dönüşüm gerçekleştirebilmesi için çeşitli veriler toplar. Örneğin; eğer kolye satışı yapan bir markanız varsa ve Facebook Business hesabı da kullanıyorsanız muhtemelen reklam yayınlıyorsunuzdur. Facebook Pixel bu noktada devreye girer. Arama motorlarında ya da sosyal medya hesaplarında “kolye” kelimesini aratan kişileri sizlerin hedef kitleniz olarak saptar. Böylece yayınladığınız reklamların o kişilere ulaşmasını sağlar.

Buna ek olarak sayfanızdan daha önce alışveriş yapan, sayfanızı ziyaret eden ve sattığınız ürünlerle alakalı diğer sayfaları ziyaret eden kişileri de saptar. Yani zaman içerisinde hedef kitleniz daha fazla özelleşmeye başlar. Böylece potansiyel müşterilerinize ulaşma olasılığınız gün geçtikçe daha da artar.

Facebook Pixel’in Avantajları

Etkili bir şekilde kullandığınızda pek çok yardımcı araç sizlere web siteniz konusunda başarı kazandıracaktır. Facebook Pixel de bu araçlardan bir tanesidir. Ancak bu başarıyı elde edebilmek için yalnızca Facebook Pixel’e sahip olmanız yeterli değildir. İşlevlerini iyi bilmeli ve neyi ne için kullanmanız gerektiğine hâkim olmalısınız. Bunun ardından düzenli bir şekilde kullandığınızda reklamlarınızı çok daha etkili yönetebildiğinizi fark edeceksinizdir. Böylece web sitenizin başarısı da kaçınılmaz olur.

Bahsi geçen düzenli kullanımı gerçekleştirdiğinizde Facebook Pixel sizlere birtakım avantajlar sağlar. Bu avantajlar aracı tercih etmenizi sağlayabilecek etkenler olabilir. Avantajları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Facebook ve Instagram üzerinden oluşturacağınız reklamları analiz ederek hedef kitlenize daha kolay ulaşmanızı sağlar.
  • Reklamlarınızın performansını detaylı bir şekilde izleyebilmenizi sağlar.
  • Sayfanızı ziyaret eden birinin sayfa içerisinde ne kadar vakit harcadığını, hangi sekmelerde gezindiğini ve siteden çıkmadan önce en son neye baktığını görmenize yardımcı olur.
  • Yeterince veri elde ettikten sonra reklamlarınızı potansiyel müşterilerinize ulaştırmaya başlar.
  • Daha önce sitenizden alışveriş yapmış müşterilerinize reklam ulaştırarak yeniden pazarlama kampanyaları hazırlar.

Bu tarz avantajlar Facebook Pixel’i tercih edilebilir bir araç haline getirmektedir. Çünkü markanız ya da işletmeniz için reklam stratejileri oluştururken en büyük önceliğiniz doğru kişilerle etkileşim kurabilmektir. Çünkü başarılı bir reklam yapabilmek için reklamın hedef kitleye erişebilmesi gerekir. Bu noktada kimlerin potansiyel müşteri olduğu ve sayfanızı ziyaret etmek isteyebileceği önemlidir. Facebook Pixel sizler için veri analizi yaptıktan sonra tam olarak doğru kitleyi oluşturur. Böylece reklamlarınızdan maksimum verim alabilirsiniz.

Facebook Pixel Kurulumu

Facebook Pixel’in ne olduğunu, hangi amaçla kullanıldığını, sağladığı işlevleri ve avantajlarını öğrendikten sonra geriye yapmanız gereken tek bir şey kalıyor. O da Facebook Pixel’in kurulumunu gerçekleştirmektir. Bunun için yapmanız gerekenler ise oldukça basit. Takip etmeniz gereken adımları sizler için aşağıda listeledik.

  • İşletmenize ya da markanıza ait Facebook Business Manager hesabınıza giriş yapınız.
  • Facebook Business Manager hesabınızda yer alan “Olay Yöneticisi” sekmesine tıklayınız.
  • Buradaki veri kaynaklarından “Fecebook Pixel: İnternet Sitesi Hareketlerini Takip Edin.” bölgesinin yanında yer alan “Başlat” butonuna tıklayınız.
  • Karşınıza çıkacak olan penceredeki boşlukları markanıza ya da işletmenize ait bilgilerle doldurunuz. (Markanızın adı, web sitenizin alan adı, vs.)
  • Ardından “Devam” butonuna tıklayınız.

Bu adımda Facebook Pixel’i kurmanızı sağlayacak üç farklı seçenek ile karşılaşacaksınız. Seçenekleriniz ise şunlar olacaktır:

  • Bir ortak entegrasyonu kullanarak kod ekleyiniz.
  • Pixel kodunu internet sitenize manuel olarak ekleyiniz.
  • Talimatları E-Posta ile geliştiriciye gönderin.

Seçeneklerden ilki, yani “Bir ortak entegrasyonu kullanarak kod ekleyiniz.” eğer siteniz WordPress, Joomla, 3dkart ya da magento tarzındaki hazır alt yapılardan oluşuyorsa kullanılabilir. Bu tarz bir web siteniz varsa bu adımı tercih ederek Facebook Pixel’i kurabilirsiniz.

Eğer pixel kodunu manuel olarak eklemeyi tercih ederseniz için sitenizin kodunun <head> ile </head> kodları arasına kendiniz ekleme yaparsınız.

Üçüncü seçenek ise sitenizin altyapısını bit başka firmanın yönettiği durumlarda geçerlidir. Bu durumda “Talimatları E-Posta ile gönder” seçeneğini tercih ederek sitenizin alt yapısını yöneten firmayı bilgilendirebilirsiniz. Onlar da gelen E-Posta aracılığı ile Facebook Pixel kurulumunuzu gerçekleştirebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu