Facebook Pixel
E-İhracatSEO

ETSY SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Yaratıcı, özgün ürünler, antika nesneler, el yapımı veya ev yapımı ürünler mi satıyorsunuz? O zaman niş platform ETSY sizin için ideal olacaktır. ABD elektronik pazarı ETSY, 2018’de diğer birçok rakibini yutmayı başardı. Şimdi ise kendi nişinde tartışmasız pazar lideri. Sanat alanında çalışan ve E-Ticaret konusunda tecrübesiz birçok serbest meslek sahibi kişi ETSY’de satış yaptığından, platform özellikle yeni satıcılar için oldukça yararlı. Peki son zamanlarda E-Ticaret alanında bu kadar önemli olan ETSY SEO nedir, nasıl yapılır?

ETSY’de Öne Çıkmanın Yolları

E-Ticaret’in bireysel olarak yürütüldüğü bir alan ETSY, birçok farklı markayı bünyesinde barındırıyor. Hal böyle olunca rekabet de katlanarak artmakta. Siz de ETSY’de kendinize has ürünlerinizi satarken şu farklı yöntemleri kullanarak rakiplerinizin önüne seçebilirsiniz:

Özgün Olma Cesareti

ETSY’de alışveriş yapanlar, sanatsal değeri olan ve kişisel bir dokunuşa sahip, seçkin, özel ürünler arıyorlar. Bu nedenle markaların kendi kişiliklerini ve özgünlüklerini vurgulamaları özellikle önemlidir. Her ürün için başlık, görseller ve metin, kendine has ve özgün olmalıdır. Diğer herhangi bir pazar yerinden farklı olarak burada alışveriş daha kişisel bir deneyimdir. O başka pazar yerlerinde daha standart bir marka izlenimi çiziyor olabilirsiniz ancak ETSY’de kendinizi açıklamalarla ve hakkında bölümleriyle ilgi çekici ve özgün kılmak zorundasınız.

Rakip Analizi

Kalabalığın arasından nasıl sıyrılabileceğinizi bulmak için önce rakiplerinizi tanımak şarttır. ETSY’de satış yapıyor olsanız da olmasanız da doğru pazarlama stratejisini bulmak için yapmanız gereken ilk şeylerden biri budur. Kitlenin neyden oluştuğunu bilmiyorsanız, o kitlenin arasından da sıyrılamazsınız. Ek olarak, muhtemelen kendinizi uluslararası müşterilerle karşı karşıya bulacaksınız.

Segmentinizdeki en başarılı satıcıları belirlemek için önce kendiniz alıcı rolüne girmeli, sizinki gibi ürünleri aramaya başlamalısınız. Bu araştırma sürecinde hangi rakip tekliflerle karşılaşacağınızı analiz etmelisiniz. Ücretsiz versiyonu da bulunan ve sizin için segmentinizdeki en başarılı satıcıları gösteren ETSY Rank uygulaması ile daha sistematik bir şekilde ilerleyebilirsiniz. Rakiplerin fiyatlarına ve ürünlerine değil, aynı zamanda tasarımlarına, fotoğraflarına ve ürün metinlerine de eleştirel bir bakış atın. Bunları yaparken, kendi mağaza tasarımınız için ilham alacaksınız. Ama her şeyden önce, hangi müşterilerin ihtiyaçlarının henüz karşılanmadığını öğrenin. Yani ETSY nişinizi bulun.

Özel Ürün Fotoğrafları

Ürün fotoğraflarıyla da özgünlük oldukça gündemde. Beceri ve yaratıcılıkla resimlerden iyi geri dönüşler alabilirsiniz. Ancak dikkatli olun! Çünkü kalite her şeyden önce gelir. Ürünler kolayca tanınabilir ve incelenebilir olmalıdır. Dekorasyon ve arka plan, satış nesnesinden daha fazla dikkat çekmemelidir. Profesyonel aydınlatmayla olmasa da gün ışığında çekim yapın. Kötü gölge kullanımından kaçının. Yakın çekimler ve farklı açılarla denemeler yapın veya bunları fotoğrafçınızdan isteyin.

Yaratıcı Ürün Açıklamaları

Birçok potansiyel müşteri, ön izleme görüntüsü ile kazanılır. Arama sonuçlarında ürüne tıklayan herkes, daha sonra açıklamayı görür. Alıcılar, yalnızca ürünle ilgili temel veriler (boyut ve materyal) hakkında bilgi sahibi olmak istemez, aynı zamanda ürünün kimler için ve hangi durumda kullanılabileceği veya giyilebileceği konusunda da bilgi alabilir. Potansiyel müşteri ve ürün arasında kişisel bir bağlantı oluşturmak da aynı derecede önemlidir.

Ürünün doğuşu, ilhamı hakkında bir şeyler yazın, yani kelimelerle bir resim çizin. Böylece okuyucu söz konusu ürünün yardımıyla kendini özel hissedecektir. Metinde önce duygu, ardından teknik bilgi gelir. Önce ikna edin, ardından gerçek ürün verilerini ekleyin.

Yaratıcı Ürün Açıklaması

ETSY SEO Nedir?

ETSY teklifleri yalnızca ETSY’nin kendi arama sonuçlarında değil, aynı zamanda Google arama sonuçlarında da görünür. Meselenin püf noktası da burada yatmaktadır. Ürün ne kadar kaliteli olursa olsun, ürün verileri arama motorları tarafından değerlendirilebilecek şekilde girilmemişse hiçbir işe yaramaz.

Arama motoru optimizasyonunun temellerini inceleyin. Sizinki gibi ürünleri arayan müşterilerin hangi anahtar kelimeleri girdiğini analiz edin.  ETSY, özellikle mağazaların “Hakkında” sayfalarının Google optimizasyonuna katkıda bulunduğuna özellikle dikkat çekmektedir.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) elbette başlı başına bir bilimdir. Bağlantı kurma ve benzerleri hakkında daha fazla bilgi edinmek ve trafik oluşturmak için detaylı bilgiler edinin.

ETSY SEO Nasıl Yapılır?

Etsy SEO, ürününüzü listelemek ve görünümler oluşturmakla başlar. Mağazanız trafik çekmiyorsa, satış fırsatı da yok demektir. Bu bağlamda her şey, arama motoru optimizasyonu (SEO) taktiklerine bağlıdır.

Trafik çekmek için ETSY hesabınızı optimize etmeniz ve ETSY’nin arama motorunda alışveriş yapmanız gerekecek. Fark edilmenin ve sirkülasyonu artırmanın en kolay yolu budur. Bu popüler platform tamamen sayılarla ilgilidir. Hesabınıza ne kadar çok potansiyel müşteri erişirse, söz konusu E-Ticaret platformundan satış yapma şansınız da o kadar artacaktır.

ETSY aramalarınızı daha iyi optimize etmek satışları artırmak açısından oldukça önemli bir husustur. Bu bağlamda Etsy SEO’nuzu iyileştirmeye yönelik bazı stratejiler bulunmaktadır:

Harika bir Mağaza / Liste Oluşturun

ESTY’de sadece iki seçeneğiniz var: çok çabalamak ya da baştan hiç girişmemek. Bu, mağazanızı oluştururken en iyi grafikerlere veya en iyi fotoğrafçılara yatırım yapmanız anlamına gelir. Fotoğrafçılık, bu E-Ticaret platformundaki başarınızın büyük bir parçasıdır. Müşterilerin ilgisini en iyi şekilde çekmek için resimlerinizi optimize etmeniz gerekir. Milyonlarca ürün ETSY’de müşterilere sunulmaktadır. Ürünleriniz fark edilmezse satış yapamazsınız.

ETSY Search’ü Anlayın

ETSY, diğer arama motorları gibi oldukça karmaşık bir algoritma kullanmaktadır. Arama motorunuz, kullanıcıların arama terimi veya ifadesiyle en iyi eşleşen ürünleri bulmaya odaklanmıştır. ETSY Search için sıralama faktörleri şunlardır:

  • Etiket ve başlık alaka düzeyi: Aramada sadece tek bir kelime eşleşmelerinden çok kelime öbekleri daha iyi sıralanmaktadır. Arama motoru, söz konusu olan kelime ya da kelime öbekleri ürünlerinizin başlığında ya da açıklamasında yer aldığında daha iyi sonuç verecektir.
  • Ürün kalitesi: Arama sonuçlarında yer alan her ürün, bir kalite puanı almaktadır. ETSY ziyaretçisi, aramada bulduktan sonra bir öğeye tıkladığında, favorilerine eklediğinde veya satın aldığında ürün bir puan alır. Tarafsız bir puana sahip olmak, size bir marka olarak birçok avantaj sağlar.
  • Müşteri deneyimi: Müşteri hizmetleri diğer her şeyde olduğu gibi ETSY’de de önemlidir. Mağazanızı ziyaret eden her potansiyel müşteriler için unutulmaz bir deneyim sağlamak müşteri hizmetlerinin püf noktasıdır. ETSY mağazanız, aramalarda daha iyi bir sıralama elde etmek için tüm beklentileri karşılamalıdır.
  • Yeni içerikler: Yeni içerikler, arama motorlarının arama sonucu sayfalarındaki (SERP’ler) sıralamada daha çok öne çıkmaktadırlar.

Bu ETSY Search sıralama faktörleri ile mağazanızı arama sonuçlarındaki sıralamasını iyileştirmek için optimize edebilirsiniz.

Anahtar Kelimelere Odaklanın

Ürünlerinizi optimize etmek için anahtar kelimeleri iyi belirlemeniz oldukça önemlidir. Anahtar kelime kombinasyonlarının bir listesini bularak işe başlayabilirsiniz.

Geniş bir anahtar kelime listesi oluşturmak bu hususta oldukça önemlidir. Bunun için, alıcıların aramalarında kullanabilecekleri kelimelerin göz önünde bulundurulması gerekir. Bunun yanı sıra, eş anlamlılar, malzeme türü, ürünün tasarımı veya stili göz önünde bulundurulmalıdır.

Anahtar Kelimelere Odaklanın

Ürün Görünürlüğünü Artırmak için Başlıkta Uzun Anahtar Kelimeler Kullanın

ETSY arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için uzun anahtar kelimeler kullanmak, oldukça iyi bir yöntemdir. Belirli bir ürünü arayan alıcılar, onu bulmak için bir dizi kelime kullanır. Bu sebeple uzun anahtar kelime kullanımı uygulamanız gereken iyi bir ETSY SEO taktiğidir.

Etiketlerdeki Anahtar Kelimeler

Ürününüzde 13 adede kadar etiket ekleme seçeneğiniz vardır. Daha iyi bir sıralama şansını artırmak ve mağazanıza o ürünleri arayan müşterileri çekmek için alakalı anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz. Benzer ürünler için anahtar kelimeler değişiklik gösterir.

ETSY’nin “topaklanma” adı verilen bir stratejisi vardır. Arama sonuçlarında aynı satıcıdan pazarlanan ikiden fazla ürün sonuçlarda gösterilmez. Bu nedenle, tüm ürünlerinizde aynı birincil anahtar kelimeyi kullanmamalısınız.

Yaratıcı Başlıklarla Aşırıya Kaçmayın

Potansiyel müşterilerin ürünlerinizi kolayca bulabilmesi için başlıklarınızı her zaman basit tutun. Basit tutulmuş başlıklar sayesinde ürünlerinize ulaşmak isteyen kullanıcılar, aradıklarını hızlı bir şekilde bulabilirler. Ulaşılabilir olmanız arttığı gibi görünürlük kazanmanız da hızlanır.

ETSY Views’in Temellerini Öğrenin

SEO teknikleri hakkında çalışma yapmadan önce, bilmeniz gereken birkaç önemli faktör vardır. Başlangıç ​​için mağaza veya ürün görünümleri çok önemlidir. Listelenen bir ürününüz olduğunda, ortalama görüntüleme sayısını görmek için gösterge tablonuzu incelemelisiniz. Aynı zamanda sipariş sayısını veya ortalama satışlarınızı kontrol etmelisiniz. Bunlar ETSY Views’da mevcut değilse, büyük olasılıkla ETSY mağazanızı arama için optimize etmemişsinizdir.

Mağazanızın görünümünü etkileyen faktörler arasında ürün sayısı, olumlu geri bildirimler, geçmiş satışlar ve geri dönen müşteri sayısı yer alır. Görüntülemeleri artırmak istiyorsanız göz önünde bulundurmanız gereken bazı noktalar şunlardır:

  • Reklam sayısında artış,
  • Ziyaretçileri ve müşterileri geri bildirime teşvik etmek,
  • Daha fazla dahili görünüm için ürünlerinize diğer ilgili ürünlerin bağlantılarını eklemek,
  • Açılış sayfalarınızdaki referansları daha profesyonel olarak vurgulamak.

ETSY, benzersiz ürünler satmak isteyen herkes için harika bir platformdur. Ancak başarılı bir şekilde satış yapmak istiyorsanız, ürünlerinizi sergilemek için potansiyel müşterileri mağazanıza çekmeniz gerekir. Mağazanızı daha iyi optimize etmek için en önemli şey Etsy SEO’yu iyi bilmektir.

Bu basit fikirlerle hemen şimdi ETSY’de satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu